How to: make better selfie pictures

07-09-2013 13:29

Iedereen vind het wel leuk als je een foto op instagram of facebook plaatst dat mensen leuke reacties geven. Ik krijg soms vragen hoe ik zulke mooie foto's maak. Ik wil niet zeggen dat ik de aller mooie foto's heb, maar ik zal jullie mijn 5 tips vertellen en ik hoop dat je er wat aan hebt!

 

 

1: je camera 

 

Als je een mooie foto wil zien vaak de selfshot foto's er niet uit! Je ziet overduidelijk dat je zelf de foto maakt omdat je vaak nog een deel van de arm ziet. Zorg het liefst ervoor dat je een goede camera hebt, zelf gebruik ik de Sony DSLR-A200. Je kan ook een kleine fototoestelletje gebruiken, deze zijn meestal goedkoper. Je kan je mobiel of iPod gebruiken, maar de kwaliteit zal veel minder goed zijn. Als je toch voor de derde optie kiest, zorg dat je een app download die kan aftellen zodat je je mobiel of iPod kan neerzetten. Ik gebruik zelf de gratis app: CameraProFx. De meeste fototoestellen 

hebben een knopje zodat je hem neer kan zetten en dat hij aftelt voordat hij een foto maakt. Als je dit niet handig vind, zorg dat je een vriendin of vriend hebt die voor jou de foto's wil maken en misschien ook andersom.

 

2: de achtergrond

 

Om te beginnen heb je een mooie achtergrond, denk bijvoorbeeld aan buiten in het bos, op het strand of in de stad. Je kan ook thuis een witte muur gebruiken of een wit doek ophangen. Vermijd in ieder geval je badkamer of je rommelige kamer, dit kan echt niet!

 

3: je gezichtsuitdrukking

 

Je gezichtsuitdrukking kan veel zeggen in een foto. Als je een vrolijke of blije foto wil zorg dan dat je lacht. Wil je een mooie, maar misschien minder vrolijke quote op je foto, laat het in je gezicht spreken. Oefen een lach in de spiegel, maar zorg dat het er niet nep uit ziet en wees vrolijk. Zorg als je niet wil lachen op je foto dat je niet boos kijkt, want dit voegd meestal niet veel toe en staat meestal niet mooi. De duckface is echt een no-go. Dus gewoon niet doen!

 

4: je houding

 

Het is belangrijk dat je goeie houding hebt op de foto. Vroeger leek het vaak of ik een dikke kin had of een dubbelkin. Een trukje hiervoor is door je nek helemaal recht te maken en vervolgens je kin iets laten zakken.

Als je slanger wilt lijken, ga nooit recht voor de camera staan. Draai je lichaam iets opzij en vervolgens kijk je naar de camera. Zorg er ook voor dat je arm iets naar achter gaan zodat je arm ook slanker lijkt. Oefen voor de spiegel gewoon wat goede poses en je zult er vanzelf beter in worden.

 

5: have fun!

 

Zelf vind ik foto's altijd het mooiste als ze onverwachts lijken. Ik ga vaak naar het strand, bos, stad of een stukje varen met mijn vriendin haar boot. Soms houden we een picknick. Op dit soort momenten heb ik altijd mijn camera bij me en samen met mijn vriendinnen op de foto voelt gewoon altijd goed en dat straal ik uit! Have fun en vergeet geen leuke accesiores mee te nemen zoals ballonnen of zoals ik en me vriendin altijd doen: onze beach cruisers! Probeer je aan deze tips te houden en succes!

 

 

 

Reacties