Roomspiration: Inexpensive ways to spice up your room

21-09-2013 19:43

Sinds de zomer over is word het steeds donkerder in mijn kamer en ik wil gewoon iets anders wat meer bij dit seizoen past! Mijn kamer is nooit klaar en ik wil het altijd veranderen. Daarom heb ik wat goedkope manieren om je kamer een hele andere uitstraling te geven. 

 

1: lichtjes ophangen

wat heb je nodig?

  • kerstlichtjes
  • spijkers
  • hamer

 

Zoals je hierboven op het plaatje kan zien ziet het er leuk uit om lichtjes op te hangen. Pak wat kerstlichtjes uit de kast en hang ze ergens omheen of  als dit niet kan, sla dan wat spijkers in de muur in bijvoorbeeld een mooie boog boven je bed en hang hier de lichtjes overheen. Heb je geen lichtjes? Ze zijn meestal in veel winkels te krijgen zoals de xenos (daar heb ik mijne vandaan). Maar meestal zijn ze met kerst overal te vinden.

 

2: Kaarsjes houders

Wat heb je nodig? 

  • blikken (niet te dik)
  • een sterke gaatjes maker
  • een kaarsje
  • iets waar je het op kan zetten
  • wat stenen of decoratie 

 

Het is heel simpel. Als je een blik hebt die niet de dik is kan je er met een gaatjesmaker een vorm in maken met de rondjes. Ik heb gekozen voor een hartje zoals je hieronder ziet. Het hoeft niet perfect of precies want het ziet er sowieso leuk uit! Zet het op een klein houten dienblad en doe er wat stenen of decoratie bij (kan je kopen bij de action). Alleen nog een kaarsje erin en je bent klaar. Je kan het nog verven maar dit hoeft natuurlijk niet want zo ziet het er ook onwijs leuk uit.

 

 

3: foto muur hart

 

Wat heb je nodig?

  • dubbelzijdig plakband
  • foto's 
  • een lege muur

 

Je hoeft voor deze diy alleen foto's die jij leuk vind uit te printen van allemaal dezelfde grote en plak deze op via de foto hieronder. Dit kan je het beste doen met dubbelzijdigplakband (te koop bij action) op te plakken voor het mooiste effect. 

4: Schilderij met een (song)tekst

Wat heb je nodig?

  • letterstikkers 
  • verf liefste in spuitbus
  • schilderij
  • schaar
  • kwast

 

Kies een schilderij wat je mooi vind, je gaat erop verven dus niet een dure of bijzondere. Koop er bijvoorbeeld een bij de action voor weinig geld. Bedenk waar je de stikker wil hebben en leg ze eerst goed neer (deze stikkers kan je krijgen bij de hobby winkel). Plak ze er vervolgens op en verf het schilderij in de kleur die jij wil. Zoals je ziet heb ik voor wit gekozen. Misschien moet je twee lagen verf aanbrengen maar zorg dat het goed in mijn geval wit is. Laat de verf goed drogen en je hoeft alleen nog maar de stikker met de nadruk op VOORZICHTIG eraf te trekken en tadaaa je bent klaar!

 

sorry dat ik een tijdje niks had geplaatst, ik heb het de laatste tijd heel erg druk. Vandaar dat ik nu een extra lang artikel heb geschreven! nog een fijn weekend en laat een comment achter met hoe de diy of ideeen zijn gelukt, succes :D

reacties